Què és l'adaptació a la llar?
La Llar d'Infants pot esdevenir pels infants una nova possibilitat d'enriquiment i ampliació de les seves experiències, un altra manera de crèixer i desenvolupar-se en relació amb els altres i en relació a nous espais.
És possible que als infants els calgui temps per conèixer la Llar, transformar-la, adequar-la a les seves necessitats i d'aquesta manera poder-ne gaudir. D'aquests temps en diem període d'adaptació. Aquest període és el camí o procés que cada infant viu en el pla dels sentiments, tot valorant el que suposa la separació de la família i el que la llar li pot oferir.
ÉS IMPORTANT...
- Que els infants descobreixin que els podem ajudar a superar les dificultats, malgrat que no els puguem estalviar. La nostra SERENOR serà el millor suport.
- Que acceptem el període d'adaptació com a període de coneixement d'intercanvi i de comunicació; que ens possibiliti de fer sorgir la confiança i l'afecte mutu entre la llar i la família.
- Que visquem la incorporació dels infants a la Llar amb la major normalitat i optimisme possibles, tot respectant les preferències espontànies que entre els petits, les famílies, les educacores, els espais i els objectes vagin sorgint com a nexes d'unió i elecció personal.
- No parlar mai de la Llar en termes negatius
- Anar anticipant als infants la seva incorporacio a la Llar, tot familiaritzant-los amb els noms de la resta dels infants del grup i les educadores.
- Procurar que els petits escolars coneguin l'edifici, toquin les seves tanques o parets exterior i així poc a poc coneguin totes les que seràn les seves instal·lacions habituals.
- Ser molt respectuosos amb la seva incorporació progressiva, sense forçar situacions.
- Portar als infants a la Llar sense presses ni nervis, per tal que no sentin que els pares els abandonen ni que les educadores els prenen. És important que el comiat no s'allargui, perquè encara serà més díficil per l'infant.
- Procurar que els petits vinguin com més relaxats i tranquils millor.
- Comentar diàriament, amb l'educadora com ha passat la tarda nit anterior...
- No enganyar als infants. Acomiadar-se cada dia i recordar-los que més tard els vindran a buscar: Fins després!
- Recordar que le procés no sempre és constant i que hi pot haver alts i baixos.
- No és bo comparar processos d'adaptació: cada infant és diferent.
- Permetre que l'infant durant els primers dies porti algun objecte molt personal que li doni seguretat: el xumet, un ninot...
HORARI
|
Dilluns
12.09.2016
|
Dimarts 13.09.2016
|
Dimecres 14.09.2016
|
9.30 – 11.00
|
P1: SERGI/ DOMÈNEC/ RIANI
ÁLVARO/ BRIANA
|
P2: DANIA/NICOLÀS/ LAIA/ERIC
|
P1: SERGI/ DOMÈNEC/ RIANI
ÁLVARO/ BRIANA
|
P2: AINA -LÍDIA
LUCAS- YOUSSOF-OLÍVIA
|
P2: AINA -LÍDIA
LUCAS- YOUSSOF-OLÍVIA
|
||
11.30 –13.00
|
P2: DANIA/NICOLÀS/ LAIA/ERIC
|
P1: SERGI/ DOMÈNEC/ RIANI
ÁLVARO/ BRIANA
|
P2:
DANIA/NICOLÀS/ LAIA/ERIC
|
P2: AINA -LÍDIA
LUCAS- YOUSSOF-OLÍVIA
|
I A PARTIR
DE DIJOUS 15.09.2016 COMENÇARÀ L’HORARI COMPLERT, (SEGONS L’ESCOLLIT)
ENTRADA
MATÍ: 8.50 – 9.30 FINS
12.30 – 13.00
MENJADOR :
12.30 – 15.00
ENTRADA
TARDA: 15.00-15.15 FINS 16.30 – 17.00.
Preguem
màxima puntualitat.
1 comentaris a "L'ADAPATACIÓ"
Moltes gràcies per informar!
Publica un comentari a l'entrada